Оберіть свою мову


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12


 

  Даниїла 9 розділ

  В цьому розділі описується Даниїлова молитва, в якій він просить Бога зглянутися над Своїм народом, та повернути його до Юдеї та Єрусалиму – згідно пророцтва Єремії. Також, тут описується пророцтво про перший прихід Ісуса Христа та знищення Єрусалиму після цього.

Месія

-          Даниїлова молитва:

1 За першого року Дарія, Ахашверошового сина, з насіння мідян, що зацарював над халдейським царством,

  Це 539 рік до н.е.

2 за першого року його царювання я, Даниїл, бачив у книгах число тих років, про які було Господнє слово до пророка Єремії, – що сповниться для руїн Єрусалиму сімдесят років.

  Це пророцтво записане в Єремії 25 розділ:

11 І стане цей край руїною, спустошенням, а ці народи будуть служити вавилонському цареві сімдесят літ!
12 І станеться, як сповниться сімдесят літ, покараю Я вавилонського царя та цей люд, – говорить Господь, – за їхню провину, та халдейський край, – й оберну його на вічне спустошення.

А також, в 29 розділі:

10 Бо так промовляє Господь: По сповненні семидесяти літ Вавилону Я до вас завітаю, і справджу Своє добре слово про вас, щоб вернути вас до цього місця.

3 І звернув я своє обличчя до Господа Бога, прохати з молитвою та з благаннями, у пості, у веретищі та в попелі.
4 І молився я Господеві, Богові своєму, і сповідався й казав: «О мій Господи, Боже великий і грізний, що стережеш заповіта та милість для тих, хто кохає Тебе, та для тих, хто виконує Твої заповіді!
5 Ми прогрішилися та чинили беззаконня, і були несправедливі, і бунтувалися, і відверталися від Твоїх заповідей та від постанов Твоїх.
6 І не прислухалися ми до Твоїх рабів пророків, що говорили в Твоїм Імені до наших царів, наших начальників та наших батьків, і до всього народу землі.

  Даниїл чудово знав причину Божого покарання народу, і просив милості в Бога. Також, він визнавав Божу справедливість і правоту Його дій.

7 Тобі, Господи, справедливість, а нам сором на обличчя, як цього дня для юдея, і для мешканців Єрусалиму, і для всього Ізраїля, близьких та далеких, по всіх тих краях, куди Ти їх вигнав за їхнє спроневірення, що допустилися його перед Тобою.
8 Господи, сором на обличчя нам, нашим царям, князям нашим та нашим батькам, що згрішили перед Тобою!
9 А Господеві, нашому Богові,
милість та прощення, бо ми бунтувалися проти Нього,
10 і не слухалися голосу Господа, нашого Бога, щоб ходити законами Його, які Він дав нам через Своїх рабів пророків.
11 І ввесь Ізраїль переступив Закона Твого, і відвернулися, щоб не слухатися Твого голосу, і було вилите на нас те прокляття й та присяга, що написана в Законі Мойсея, Божого раба, бо ми прогрішилися Йому.

  Ця присяга записана в Левит 26:14-34, та в Повторення Закону 27:15-26, та 28:15-68 – тож згідно неї Бог і вчинив.

12 І Він сповнив Своє слово, яке говорив на нас та на наших суддів, що судили нас, щоб спровадити на нас велике зло, такого не було вчинено під цілим небом, яке було вчинене в Єрусалимі!
13 Як написано в Мойсеєвому Законі, усе те лихо прийшло на нас, та ми не вблагали Господа, нашого Бога, щоб вернутися нам від свого гріха, і щоб порозумнішати в Твоїй правді.
14 І Господь пильнував того лиха, і спровадив його на нас, бо справедливий Господь, Бог наш, у всіх Своїх чинах, які Він зробив, та ми не слухали Його голосу.
15 А тепер, Господи, Боже наш, що вивів з єгипетського краю Свій народ потужною рукою, і зробив Собі славне Ім'я, як цього дня,
згрішили ми, стали несправедливі!
16 Господи, у міру всієї Твоєї справедливости нехай відвернеться гнів Твій та Твоя ревність від Твого міста Єрусалиму, Твоєї святої гори, бо через наші гріхи та через провини наших батьків Єрусалим та народ Твій відданий на ганьбу для всіх наших околиць.
17 І нині прислухайся, Боже наш, до молитви Твого раба та до його благань, і нехай засвітиться Твоє лице над Твоєю спустошеною святинею, ради Господа!
18 Нахили, Боже мій, вухо Своє та й послухай, відкрий Свої очі й побач наші спустошення та те місто, де кликалося Ім'я Твоє в ньому, бо ми кладемо свої благання перед Твоїм лицем не через свої справедливості, але через велику Твою милість.

  Даниїл був уважним до слів – не вигороджував народ, а сподівався на Божу милість, – що чудово видно в наведених вище словах. Також, його молитва узгоджувалася з пророцтвом – з Божою Волею. Нічого поверх того Даниїл не просив.

19 Господи, вислухай! Господи, прости! Господи, прислухайся й зроби! Не опізняйся ради Себе, мій Боже, бо Ім'я Твоє кличеться над Твоїм містом і над Твоїм народом!»

  У молитві Даниїл апелював до Бога – заради Нього Самого та заради Його Імені. Щирість та вірність Даниїла цінувалася Богом. І Він послав Свого ангела до нього з відповіддю. І ця відповідь була значно більшою, ніж того просив Даниїл – Гавриїл передав ще й пророцтво про прихід Месії.

-          Пророцтво про сімдесят років-тижнів – про прихід Месії та знищення Єрусалиму:

20 А ще я говорив і молився, та ісповідував гріх свій та народу мого Ізраїля, і клав свою молитву перед лице Господа, мого Бога, за святу гору мого Бога,
21 і ще я говорив на цій молитві, а той муж Гавриїл, якого я бачив у видінні напочатку, швидко прилетів, і доторкнувся до мене за часу вечірньої хлібної жертви.
22 І він напучував мене, і говорив зо мною та й сказав: «Даниїле, я тепер вийшов, щоб умудрити тебе в розумінні.

  Гавриїл прямо сказав, для чого прийшов – щоб умудрити в розумінні – щоб Даниїл знав не лише про близьке повернення юдеїв на Батьківщину, але й про подальші дії Бога стосовно Його народу – про прихід Месії (Помазанця). Це вказує на Божу прихильність до Даниїла – Бог ділився з ним Своїми намірами – на що й вказує наступний вірш:

23 На початку молитов твоїх вийшло слово, і я прийшов об'явити його тобі, бо ти улюблений, і приглянься до цього слова, і придивися до видіння.
24 Сімдесят років-тижнів призначено для твого народу та для міста твоєї святині, аж поки переступ буде докінчений, і міра гріха буде повна, аж поки вина буде спокутувана, і вічна правда приведена, аж поки будуть потверджені видіння й пророк, і щоб помазати Святеє Святих.

  Переклад Хоменка подає цей вірш дещо інакше:

24 Сімдесят седмиць призначено для твого народу і для твого святого міста, аж доки не буде кінець злу, не запечатають гріх і не спокутують беззаконство, та поки не буде приведено вічну справедливість, покладено печать на видіння та на пророків і помазано святе над святими.

  Цей переклад більш співзвучний з іншими перекладами – тож візьмемо до уваги і переклад Хоменка.

  Згідно цих слів народ Даниїла (юдеї) мав ще сімдесят років-тижнів – 490 років. Після цього прийде Месія, Який виконає наступне:

1.       Зробить кінець злу – яке є наслідком гріха Адама

2.       Після цього Він запечатає гріх – визначить міру гріха повною

3.       Вину спокутує – викупить людство від влади гріха – Івана 3 розділ:

16 Так-бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне.
17 Бо Бог не послав Свого Сина на світ, щоб Він світ засудив, але щоб через Нього світ спасся.

  А також, Євреїв 10 розділ:

 12 А Він за гріхи світу приніс жертву один раз, і назавжди «по Божій правиці засів»,

 4.       Вічну правду приведе – Христос і є вічною правдою. Він став Тим, Ким мав стати ще на початку, про що говориться в 1 Петра 1:

18 І знайте, що не тлінним сріблом або золотом відкуплені ви були від марного вашого життя, що передане вам від батьків,
19 але дорогоцінною кров'ю Христа, як непорочного й чистого Ягняти,
20 що призначений був іще перед закладинами світу, але був з'явлений вам за останнього часу.

  Як сказано в 20 вірші, Христос був призначений на цю роль ще перед закладинами світу – на роль Посередника між Богом та людьми (не жертви – як дехто вважає)

5.       Аж поки будуть потверджені видіння й пророк – на Христові збулися пророцтва – Матвія 5 розділ:

 17 Не подумайте, ніби Я руйнувати Закон чи Пророків прийшов, не руйнувати прийшов, але виконати.

 6.       Щоб помазати Святеє Святих – це сталося в мить смерті Ісуса Христа – коли завіса в храмі роздерлася – Матвія 27 розділ:

50 А Ісус знову голосом гучним іскрикнув, і духа віддав...
51 І ось завіса у храмі роздерлась надвоє
від верху аж додолу, і земля потряслася, і зачали розпадатися скелі,

  А помазав Він Святеє Святих яке є на небі, Своєю кров’ю – Євреїв 9 розділ:

2 Була-бо уряджена перша скинія, яка зветься «святиня», а в ній був свічник, і стіл, і жертвенні хліби.
3 А за другою заслоною скинія, що зветься «Святеє Святих».
------------------------
6
При такому ж урядженні до першої скинії входили завжди священики, правлячи служби Богові,
7 а до другої раз на рік сам первосвященик, не без крови, яку він приносить за себе й за людські провини.
8 Святий Дух виявляє оцим, що ще не відкрита дорога в святиню, коли ще стоїть перша скинія.
9 Вона образ для часу теперішнього, за якого приносяться дари та жертви, що того не можуть вдосконалити, щодо сумління того, хто служить,
10 що тільки в потравах та в напоях, та в різних обмиваннях, в уставах тілесних,
установлено їх аж до часу направи.
11 Але Христос, Первосвященик майбутнього доброго, прийшов із більшою й досконалішою скинією, нерукотворною, цебто не цього втворення,
12 і не з кров'ю козлів та телят, але з власною кров'ю увійшов до святині один раз, та й набув вічне відкуплення.
--------------------
24
Бо Христос увійшов не в рукотворну святиню, що була на взір правдивої, але в саме небо, щоб з'явитись тепер перед Божим лицем за нас,
25 і не тому, щоб часто приносити в жертву Себе, як первосвященик увіходить у святиню кожнорічно із кров'ю чужою,
26 бо інакше Він мусів би часто страждати ще від закладин світу, а тепер Він з'явився один раз на схилку віків, щоб власною жертвою знищити гріх.
27 І як людям призначено вмерти один раз, потім же суд,
28 так і Христос один раз був у жертву принесений, щоб «понести гріхи багатьох», і не в справі гріха другий раз з'явитися тим, хто чекає Його на спасіння.

  Тобто, всі ці пророцтва сповнилися на Ісусові Христові – до приходу Якого ще треба було чекати:

25 Та знай і розумій: від виходу наказу, щоб вернути Ізраїля й збудувати Єрусалим, аж до Владики Месії сім тижнів та шістдесят і два тижні. І вернеться народ, і відбудований буде майдан і вулиця, і то буде за тяжкого часу.

  Тобто, Бог розділив цей термін в 70 років-тижнів на три частини: 7 років-тижнів – це 49 років, 62 роки-тижнів – 434 роки, та 1 рік-тиждень – 7 років. Як стверджують дослідники Біблійної історії, перший наказ на відбудову Єрусалиму видав цар Кір Великий у 537 році до н.е. (він правив у 558-530 роках до н.е.). Але це не може вказувати на точку відліку, так як Христос прийшов (був помазаний) близько 30 року н.е. Тож наказ на відбудову Єрусалиму, який можна вважати точкою відліку, був виданий царем Артаксерксом близько 457 чи 445 року до н.е. – коли був даний дозвіл на відбудову мурів Єрусалиму.

  Перший період – 49 років, – це час відбудови Єрусалиму. Хоч було важко, та майдан і вулиця (місто) були відбудовані. Далі йшов час до приходу Месії, який закінчився хрищенням Ісуса Христа в Йордані близько 29-30 року н.е. – коли Він став Помазанцем – Месією (єврейською) чи Христом (грецькою). Тобто, разом 69 років-тижнів від часу виходу наказу. Юдеї на початку першого століття нашої ери і справді чекали на прихід Месії – Луки 3 розділ:

 15 Коли ж усі люди чекали, і в серцях своїх думали всі про Івана, чи то він не Христос.

26 І по тих шостидесятьох і двох тижнях буде погублений Месія, хоч не буде на Ньому вини. А це місто й святиню знищить народ володаря, що прийде, а кінець його – у повідді. І аж до кінця буде війна, гострі спустошення.

  У цьому вірші описується те, що станеться з Месією та Єрусалимом. Часових рамок тут немає, лише вказано, що це станеться ПІСЛЯ 69 років-тижнів. Як відомо з Біблійної історії, Ісуса Христа стратили близько 33 року н.е. Єрусалим та храм були зруйновані в 70 році н.е. римлянами. Так як в Біблії море часто символізує народи, то самі римляни й справді загинули у повідді – були завойовані іншими народами та поглинуті ними. Втім, про певну повідь також згадується в Даниїла 11 розділ

40 А в кінцевому часі зудариться з ним південний цар. І кинеться на нього північний цар колесницями, і верхівцями, і численними кораблями, і прийде на краї, і позаливає та перейде їх.

  Сучасний Захід, як нащадок Римської імперії – який в 7 розділі книги Даниїла разом з Римською імперією зображений четвертим звіром, загине саме від нападу Росії на країни Європи – як у повідді. Тож, що на Римі, що на так званому сучасному Заході – пророцтво сповнюється.

-          Що зробить Месія в останній тиждень:

27 І Він зміцнить заповіта для багатьох за один тиждень, а за півтижня припинить жертву та жертву хлібну. І на святиню прийде гидота спустошення, поки знищення й рішучий суд кари не виллється на спустошителя».

  Христос зміцнив заповіта для багатьох – залишив Новий Заповіт – кращий та міцніший. Це все тривало від 29-30 року – початку служіння Ісуса Христа, і до 36-37 року – коли апостол Петро почав проповідувати поганам. Тоді час особливого статусу юдеїв закінчився. Слова: за півтижня припинить жертву та жертву хлібну стосуються смерті Христа. Коли Він приніс Викупну Жертву – Він припинив жетрву і жертву хлібну – необхідність служіння в Єрусалимському храмі за Мойсеєвим Законом відпала. Друга частині вірша стосується знищення Єрусалиму в 70 році – тоді перший раз прийшла гидота спустошення (див. «Гидота»). І незабаром знищення й рішучий суд кари виллється на спустошителя – на правонаступників тодішнього спустошителя (Рим) – на сучасний Захід. Втім, через нечіткість формулювання, в якості спустошителя в наш час тут може матися на увазі й Росія – яку також чекає знищення й рішучий суд кари


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12