Даниїла 8 розділ
Видіння протистояння барана з двома рогами та козла з одним рогом. Це, як тут і пояснюється, пророцтво про Мідо-Персію та Грецію. Втім, основна звістка цього видіння про те, що буде в Кінці Днів – у наш час. Це видіння доповнює пророцтво, описане в попередньому розділі.
Очищення святині
- Даниїл бачить видіння:
1 За третього року царювання царя Валтасара з'явилося мені, Даниїлові, видіння по тому, що з'явилося мені перше.
Тобто, це видіння Даниїл бачив через два роки після видіння, описаного в 7 розділі.
2 І бачив я в видінні, – і сталося в моєму видінні, а я був у твердині Шушані, що в окрузі Еламі, і бачив я в видінні, ніби я був над потоком Улай.
- Потужний баран, якому ніхто не може протистояти:
3 І звів я очі свої та й побачив, аж ось один баран стоїть перед потоком, і в нього два роги. А обидва ці роги високі, і один вищий від другого, а той вищий виріс наостанку.
В попередньому видінні (7 розділ) другий звір, що символізував Мідо-Персію, стояв на одному боці, а тут – один ріг більший за інший. Як ми зазначили в розгляді попереднього видіння, це вказує на те, що в цій імперії домінували перси.
4 Я бачив барана, що колов на захід, і на північ, і на південь, і жоден звір не міг стати проти нього, і не було нікого, хто б урятував від його руки. І він робив за своїм уподобанням, і став величний.
Мідо-Персія справді певний час була непереможною. До часу…
- Козел виходить на світову арену:
5 І я придивлявся, аж ось козел з кіз приходить із заходу по поверхні всієї землі, і не дотикається до землі. А той козел мав подобу рога між своїми очима.
Вочевидь те, що він не дотикався землі вказує, що він був сповнений сил та швидкий – мовби летів.
6 І прийшов він до того барана, що мав ті два роги, якого я бачив, що стояв перед потоком, і помчав на нього в лютості своєї сили.
7 І я бачив його, що він добіг аж до барана, і роз'ярився на нього, та й ударив того барана, і зламав йому ті два роги, а в барана не було сили стати проти нього. І той кинув його на землю, і потоптав його, і не було нікого, хто б вирятував барана від його руки.
Александр Македонський діяв швидко та рішуче – як той козел, який під час бігу навіть не дотикався землі.
- Трансформація рогів козла після перемоги над бараном, та великі діла одного з його рогів:
8 А козел з кіз став аж надто великий. А коли він зміцнився, то був зламаний той великий ріг, а замість нього виросли чотири подобі рога на чотири вітри неба.
Ріг зламався сам по собі – Александр Македонський помер від хвороби в молодому віці. Замість нього зацарювали чотири його полководці – розділивши імперію Александра Македонського на чотири частини. Та це ще не все – тут вказується, що ці роги виросли на чотири вітри неба. А це вказує не на кількість, а на напрямок – на всі сторони світу. І це, в свою чергу, символізує всі держави, що беруть свій початок від імперії Александра Македонського. Тож, так чи інакше, але одна з цих держав згодом стала Римською імперією, яка, в свою чергу, трансформуючись з бігом часу, у наш час стала дивним малим рогом – як і в попередньому видінні. А чому ми говоримо про наш час? Тому що 17 вірш говорить, що це видіння на час кінця – в який ми з вами і живемо.
9 А з одного з них вийшов один малий ріг, і з малого став дуже великий до півдня, і до сходу, і до Пишноти.
Виглядає, що тут можна розпізнати географічне розташування того рогу – до півдня (тобто, північ його), до сходу, та до Пишноти. В наш час Пишнота – це сучасна Європа (як ми побачимо це в розгляді 11 розділу) – вона на заході. В наш час під цей опис підходить сучасна Росія.
10 І він побільшився аж до війська небесного, і скинув на землю декого з війська, із зір, і потоптав їх.
Тут варто розглянути, що означають зорі? Відкриємо книгу Йова 38 розділ:
7 коли разом співали всі зорі поранні та радісний окрик здіймали всі Божі сини?
Беручи до уваги наведений вірш, зорями є Божі Сини – Божі ангели (див. «Сонце, місяць та зорі»).
Якщо взяти до уваги 10 розділ книги Даниїла – про боротьбу «князів» різних країн між собою, – то скинення на землю декого з війська, із зір – це перемога над певними країнами, якими, як виходить з 10 розділу, керують певні ангели – зорі. До речі, саме це – скинення рогів (які є державами), – передбачено у видінні, описаному в 7 розділі. Так цей ріг, який, фактично, є людською державою, міг їх скинути та потоптати. Це скинення зір може бути відображене в словах Ісуса Христа з Матвія 24 розділ:
29 І зараз, по скорботі тих днів, «сонце затьмиться, і місяць не дасть свого світла», і зорі попадають з неба, і сили небесні порушаться.
30 І того часу на небі з'явиться знак Сина Людського, і тоді «заголосять всі земні племена», і побачать вони «Сина Людського, що йтиме на хмарах небесних» із великою потугою й славою.
Тобто, після скорботи великої (див. «Гидота») – яка ознаменує падіння сучасного Заходу, – відбудеться падіння зірок з неба – падіння різних держав, – їх завоює (захопить) та зруйнує цей ріг, а точніше держава, яку він символізує – сучасна Росія.
11 І він побільшився аж до Вождя того війська, і від Нього була віднята стала жертва, і покинене місце святині Його.
Звісно, Вождем небесного війська – зірок, або ж Божих ангелів, є Бог. Схоже пророцтво щодо нахабства цього рогу дав апостол Павло в 2 Солунян 2 розділ:
3 Хай ніхто жадним способом вас не зведе! Бо той день не настане, аж перше прийде відступлення, і виявиться беззаконник, призначений на погибіль,
4 що противиться та несеться над усе, зване Богом чи святощами, так що в Божому храмі він сяде, як Бог, і за Бога себе видаватиме.
Тобто, цей дивний ріг побільшиться аж до Вождя небесного війська лише у власних очах та в очах своїх прихильників. Не більше… Втім, ці його дії призведуть до призупинки служіння людей Богові – щоправда, в занечищеному на той час храмі – на що вказують наступні слова, вказуючи на причину цих бід – через гріхи:
12 І буде віддане йому військо враз із щоденною службою через гріхи, і він кине правду на землю, і зробить, і матиме успіх.
Знову ж таки, військо, яке буде віддане йому (рогові) – беручи до уваги 10 розділ книги Даниїла про боротьбу «князів» різних країн між собою, – це різні країни, які будуть підкорені цим рогом. Це узгоджується зі словами з Об’явлення 13 розділ:
6 І відкрила вона свої уста на зневагу проти Бога, щоб богозневажати Ім'я Його й оселю Його, та тих, хто на небі живе.
7 І їй дано провадити війну зо святими, та їх перемогти. І їй дана влада над кожним племенем, і народом, і язиком, і людом.
*Див. «Звірина».
Друга частина 12 вірша є паралельною до першої частини 25 вірша з попереднього – 7 розділу книги Даниїла:
25 І він буде говорити слова проти Всевишнього, і пригнобить святих Всевишнього, і буде думати позмінювати свята та права, і вони віддані будуть у його руку аж до одного часу, і часів і половини часу.
Тобто, кидання правди на землю узгоджується з пригнобленням святих Всевишнього.
Тут важливо зауважити, що військо Вождя буде віддане рогові через гріхи. Це нагадує слова апостола Петра про те, що суд почнеться від Божого дому – 1 Петра 4 розділ:
17 Бо час уже суд розпочати від Божого дому; а коли він почнеться перше з нас, то який кінець тих, хто противиться Божій Євангелії?
На сьогоднішній день цією святинею є сучасна Європа – як колиска християнства – нового Вчення Божого народу, залишеного людству Ісусом Христом, – яка зрадила це Вчення. Це узгоджується з іншими пророцтвами, і це додатковий доказ того, що описане тут пророцтво стосується саме нашого часу – Часу Кінця.
- Тривалість цих подій:
13 І почув я одного святого, що говорив. А інший святий сказав до того, що говорив: Аж доки це видіння про сталу жертву та про нищівний гріх, доки святиня й військо віддані на топтання?
В Хоменка цей вірш звучить так:
13 І я почув, як один святий говорив, а другий святий сказав тому, який говорив: Докіль триватиме видіння про скасовану повсякчасну жертву, про гріх руїнницький, поставлений там, і святиню та потоптане небесне воїнство?
Отже, питання ставиться щодо часу від припинення сталої жертви і стосується нищівного гріха, який, вочевидь, і є тим топтанням святині та небесного війська.
Про топтання святого міста (Єрусалиму) говорив також й Ісус Христос, описуючи пророцтво на наші дні – Луки 21 розділ:
23 Горе ж вагітним та тим, хто годує грудьми, у ті дні, бо буде велика нужда на землі та гнів над цим людом!
24 І поляжуть під гострим мечем, і заберуть до неволі поміж усі народи, і погани топтатимуть Єрусалим, аж поки не скінчиться час тих поган...
Тобто, час тих поган триватиме до часу очищення святині – про що говорить наступний вірш:
14 І відказав він мені: «Аж до двох тисяч і трьох сотень вечорів-ранків, – тоді буде визнана очищеною святиня».
Варто зазначити, що в різних перекладає цей термін можна зрозуміти по різному. Тут, наприклад, вечорів-ранків написано через дефіс – і це дає підстави рахувати їх як один день, – так подається і в англомовному перекладі короля Якова. В деяких інших перекладах ці вечори та ранки пишуть окремо та прив’язують до вечірньої і ранкової жертви – що дає підстави рахувати окремо вечір та ранок – тобто 2300:2=1150 днів. Тож це – або 6 років та майже 4 місяці (2300 днів) (в Біблії рік рахується як 360 днів, а місяць – 30 днів), або вдвічі менше (1150 днів). Все ж, ряд Біблійних пророцтв дає підстави припустити, що термін тут таки мається на увазі в 6 років та майже 4 місяці – але, наразі, стверджувати цього не будемо.
Беручи до уваги 13 вірш, де вказується про сталу жертву та про нищівний гріх і ставиться питання щодо тривалості цього, то можна зробити висновок, що точка відліку цього терміну почнеться від початку «зросту» (активізації) дивного рогу (Росії), яка перейде в скорботу велику – що призведе до падіння Заходу. Але й цього стверджувати не будемо – спостерігаємо.
- Бог наказує Гавриїлові пояснити Даниїлові видіння:
15 І сталося, коли я, Даниїл, бачив те видіння, і шукав значення його, ось став передо мною ніби муж.
16 І почув я поміж берегами Улаю людський голос, що кликнув і сказав: «Гавриїле, виясни йому це видіння!»
17 І він прийшов туди, де я стояв, а коли він прийшов, я настрашився й упав на обличчя своє. І сказав він мені: «Зрозумій, сину людський, бо на час кінця це видіння!»
18 А коли він говорив зо мною, я зомлів, і припав своїм обличчям до землі, але він діткнувся до мене, і поставив мене на моєму місці,
19 та й сказав: «Ось я об'являю тобі, що буде в кінці гніву, бо на кінець призначеного часу це видіння.
В 17 вірші Гавриїл чітко вказує, що це видіння стосується саме часу Кінця – бо час уже призначений (19 вірш) для цього грішного людства, на що вказує далі 23 вірш.
- Пояснення видіння:
20 Той козел, якого ти бачив, що мав ті два роги, – це царі мідян та персів.
Тут, вочевидь, присутня помилка: не козел, а баран – адже в 3 та 4 віршах мова саме про барана. Ось як цей вірш подає Хоменко:
20 Баран, що ти бачив, з двома рогами, це царі мідянський та перський.
21 А козел, той волохатий, це цар Греції, а той великий ріг, що між очима його, це перший цар.
22 А той зламаний ріг, і що стали на його місці чотири, – це чотири царства постануть із цього народу, але вже не в його силі.
Все це сталося ще в стародавні часи. А далі вже описуються події нашого часу – Часу Кінця:
23 А в кінці їхнього царства, коли покінчать своє ті грішники, постане цар нахабний та вправний у підступах.
В перекладі Хоменка цей вірш звучить так:
23 А наприкінці їхнього царства, коли грішники довершать міру, настане цар зухвалий, хитрий.
Тобто, тут вказується, що це станеться тоді, коли сучасне людство в своїх гріхах дійде до межі, визначеної Богом. І тоді з’явиться цар нахабний та вправний у підступах. Хіба опис цього царя не нагадує владу сучасної Росії?...
- Сила дивного рогу росте:
24 І зміцніє його сила, але не його власною силою, і дивно винищить він, і буде мати успіх, і діятиме. І винищить він сильних і народ святих.
Підтримає дії цього рогу Бог, який використає його в Своїх цілях. Про це також згадується в Ісаї 41 розділ:
2 Хто зо сходу того пробудив, що його супроводить в ході перемога? Він народи дає перед ним та царів на топтання, їхнього меча обертає на порох, його лука – в солому розвіяну.
3 Він жене їх, спокійно дорогою йде, якою він не переходив ногами своїми.
Саме Росію Бог підтримає в її агресії – як знаряддя для покарання Вавилону Великого – сучасного Заходу (див. «Знаряддя»). А винищення сильних – це перемога над НАТО. Перемога над народом святих також згадується в Об’явлення 13 розділі:
6 І відкрила вона свої уста на зневагу проти Бога, щоб богозневажати Ім'я Його й оселю Його, та тих, хто на небі живе.
7 І їй дано провадити війну зо святими, та їх перемогти. І їй дана влада над кожним племенем, і народом, і язиком, і людом.
Це пророцтво стосується нового Божого народу, який Бог збиратиме після скорботи великої. Після встановлення світового панування, Росія, як говорять пророцтва, запрагне нав’язати свої цінності та правила всім людям, а вірні Богові люди будуть противитися цьому. Тож агресія Росії проти них логічна.
Вже зараз Кремль діє хитро та підступно – як і описано в цьому пророцтві:
25 А через свою мудрість буде мати успіх, омана буде в його руці, і він звеличиться в своєму серці. І в часі миру він понищить багатьох, і повстане на Владику над владиками, але без руки буде зламаний.
Про певний час миру в Кінці Часів згадує й апостол Павло – 1 Солунян 5 розділ:
3 Бо коли говоритимуть: «Мир і безпечність», тоді несподівано прийде загибіль на них, як мука тієї, що носить в утробі, – і вони не втечуть!
Росія зруйнує Європу та знищить Західну цивілізацію – що в Своїх пророцтвах Ісус Христос назвав скорботою великою і про яку згадується в Об’явлення 18 розділ.
Кінець 25 вірша паралельний з кінцем 45 вірша в Даниїла 11 розділ:
45 І поставить намети свого палацу між морями та горою пишної святині. Та він прийде до свого кінця, але не буде йому помічника.
Тобто, використавши Росію як руйнівника Заходу, після цього Бог знищить і саму Росію – в час, коли Кремль вирішить напасти на новий Божий народ.
26 А видіння вечора та ранку, про яке було сказано, це правда, та ти сховай це видіння, бо воно відноситься на далекі часи.
Саме нам з вами випало жити у ці далекі часи.
27 А я, Даниїл, знемігся й заслаб на кілька днів. І встав я, і робив цареву працю, і остовпів з того видіння, але ніхто того не завважив».
Вочевидь, спілкування з вищими духовними істотами забирає чимало сил.